Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

O bezdomovcovi, štědrých politických párech a koňském exkrementu

Včera mi na e-mail přišla upomínka z knihovny. V pošmourném odpoledni s výhlídkami na déšť se toho stejně moc dělat nedalo, tak jsem se vydal zapůjčené knihy vrátit.

Když jsem přicházel na Mariánské náměstí, už zdáli jsem slyšel vyvolávajícího prodejce Nového Prostoru. Pro mimopražské, co nejsou v obraze, podotýkám, že Nový Prostor je časopis rozšiřovaný sítí registrovaných prodejců, rekrutujících se z řad sociálně slabých spoluobčanů, nezřídka lidí až na samém dně společenského žebříčku – bezdomovců.

Nový Prostor si kupuji pravidelně. Ne, že by mě články v tomto spíše levicově orientovaném časopise nějak zvlášť zajímaly, ale dělám to už jaksi ze zvyku, neboť mi je tato forma přivýdělku bližší než pouliční žebrota.

Pan prodejce byl komunikativní člověk v dobrém rozmaru k tomu. Slovo dalo slovo a dali jsme se do řeči. Hned z kraje mě upozornil, že do knihovny přicházím krajně nevhod, neb je v pondělí zavírací den. Měl jsem tedy spoustu času a nevadilo mi strávit pár chvilek nezávaznou konverzací.

Zrovna jsem sháněl po Starém městě pražském kousek kobylince za účelem přihnojení, z toho si můžete odvodit v jakém duchu se náš rozhovor ubíral.

V jednu chvíli se mu ale rozzářili očíčka. To když mi vyprávěl, jak si u něj nedávno koupili časopis sám Mirek Topolánek se slečnou Talmanovou. Nechtěli od něj zpátky na stokorunu. Jakožto hrdý člověk se sice nechal chvíli přemlouvat, ale nakonec si své zasloužené spropitné přeci nechal. No řekněte sami, žít na ulici a dostat všimné od samotného expremiéra, to člověka potěší.

Pak si vzpomněl na Martina Bursíka s Kateřinou Jaques. Taky si chtěli zakoupit NP, ale jaksi se jim nedostávalo drobných. Vyprávěl mi, jak porůznu vyndával z kapes bankovky různé nominální hodnoty od pěti set korun českých výš. Nabídku na rozměnění obnosu odmítnul s tím, že by měl moc drobných. Nakonec mu prý aspoň věnoval krabičku zápalek s reklamním potiskem Strany zelených, vydaných u příležitosti voleb do Europarlamentu. To už jsem to nevydržel a vyprsknul smíchy. Opravdu mistr vedení volebních kampaní ten Bursík, bojovat i o hlasy těch, kterým pošta nemá jak doručit volební lístky, a tudíž se s nimi ve volbách jaksi nepočítá. Nelze se tedy divit, že dopadl, tak jak dopadl.

Nakonec mi onen bodrý prodejce poradil, že nejlíp seženu kobylinec na Staroměstském náměstí, protože tam je kočí kydají ze sběrné plachty umístěné pod koňskou oháňkou do igelitových pytlů.

Pobaven jsem se s ním rozloučil a s přáním hezkého dne jsem se vydal pro ten exkrement. No, můžete si říct, že tenhle článek vlastně ani za víc než to nestál.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Radek Šamberger | úterý 23.6.2009 11:27 | karma článku: 19,35 | přečteno: 1001x
  • Další články autora

Radek Šamberger

Jsi..

25.1.2015 v 22:30 | Karma: 8,64 | Přečteno: 323x | Diskuse| Poezie a próza

Radek Šamberger

Nad Betlémem hvězda..

24.12.2012 v 11:00 | Karma: 10,15 | Přečteno: 598x | Diskuse| Poezie a próza

Radek Šamberger

Bez tebe..

15.10.2012 v 15:24 | Karma: 8,11 | Přečteno: 724x | Diskuse| Poezie a próza

Radek Šamberger

Řeklo mi dítě..

8.10.2012 v 18:12 | Karma: 8,24 | Přečteno: 965x | Diskuse| Poezie a próza

Radek Šamberger

Život..

7.9.2012 v 11:53 | Karma: 11,02 | Přečteno: 867x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Jsme jediné demokratické uskupení, které může porazit ANO, tvrdí Fiala

20. května 2024  11:36,  aktualizováno  15:21

Přímý přenos Pod zlaceným státním znakem první republiky s nápisem „Pravda vítězí“ ve zrekonstruovaném Fantově...

Vůči trestům je imunní, řekli znalci o muži souzeném za prodávání školačky na sex

20. května 2024  15:10

U Krajského soudu v Plzni dnes pokračovalo hlavní líčení s mužem z Karlovarska obžalovaným z toho,...

Mladík po pár dnech opět utekl z domu, soud mu nařídil zdravotnickou péči

20. května 2024  15:08

Už podruhé během několika dní policie pátrá po šestnáctiletém Štěpánu Bergerovi z Rychnovska....

Boháčům z Budějovicka prodávali kadeřníci kokain ve velkém, vozili ho z Prahy

20. května 2024  14:56

Kriminalisté zadrželi tři muže, kteří distribuovali kokain z Prahy do Českých Budějovic, kde ho...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...